Eerste paar daagjes - Reisverslag uit Skópelos, Griekenland van Andrea Verdonk - WaarBenJij.nu Eerste paar daagjes - Reisverslag uit Skópelos, Griekenland van Andrea Verdonk - WaarBenJij.nu

Eerste paar daagjes

Door: Andrea Verdonk

Blijf op de hoogte en volg Andrea

10 Mei 2014 | Griekenland, Skópelos

Kalimera!

We zijn nu een paar daagjes op het eiland. Woensdagochtend gingen we dus vanaf Skiathos met de ferry naar Skopelos, dat duurt nog zeker een uur en ik met mn zeeziek had het dat uurtje niet zo prettig maargoed. Bij de haven stond Christina op ons te wachten, zij is zelf Grieks en werkt voor de Griekse touroperators. Ze kwam ons met een mini Hyundai ophalen, ze kon dus heen en weer rijden doordat al die koffers er niet in één keer inpaste. We reden naar kantoor en daar werd alles overgezet in een busje, hiermee reden we naar ons appartement. Kwamen we aan bij een super schattig huisje dus wij gelijk oh ziet er super mooi uit, leuk! Ja uh.. dus mooi niet. Links van ons zagen we opeens een trapje naar de kelder, wij die trap af zagen we twee deuren.. Ja hoor 1 appartement is van ons. Het appartement is niet ruim, het enigste wat ruim is is het balkon. We hebben alles een beetje verbouwd en ingericht dus het ziet er al iets beter uit. De douche is ook heel klein en smerig. Doordat het appartement al zo oud is krijgen we ook niets meer schoon, we hebben ook geen douchegordijn dus iedere ochtend staat de halve badkamer blank. We moesten die middag om 5 uur weer op kantoor zijn want we moesten een welkomstbijeenkomst bijwonen. 's Avonds hadden we een welkomstetentje met Christina en Thomas. Thomas is 52 jaar, hij komt uit Engeland en werkt voor de Engelse Thomas Cook.

Donderdagochtend moesten we ons melden op kantoor, we worden nog een beetje aan ons lot overgelaten. Aangezien we ook wat van het eiland wilde zien vroegen we of dat we een scooter konden krijgen. Dat was mogelijk. We zijn maar gaan rijden met die scooter en kwamen uit bij Stafilos Beach. Een heel mooi strand en een prachtig uitzicht. We zijn toen nog wat verder gereden en kwamen weer uit bij een ander strand. Doordat het nog vroeg in het seizoen is staan er nog geen bedjes en parasols op het strand.

Vrijdagochtend moesten we rond 11 uur op het kantoor zijn. We gingen samen met Christina naar wat hotels. We moesten kijken of er nog borden met informatie hingen voor de gasten en deze aanpassen. Op de rij waar ons kantoor zich bevindt, staan er ook 4 verschillende hotels. Hier moesten we dus ook langs. Alle wegen zijn hier smal en lopen recht, er zijn geen rotondes en ook geen stoplichten. Door de smalle wegen is het lastig om te keren. Christina probeerde dit toch(ik heb trouwens nog nooit iemand zo slecht auto zien rijden) Ze keerde vanaf een heuveltje naar achter om vervolgens de weg te vervolgen, waardoor ze te hard naar achter reed vanwege de heuvel en volop tegen een hek aanbotste. Godzijdank stond er een hek, anders waren we vanaf de klif met die hele auto in zee gevallen. Terug bij het kantoor mochten we gaan lunchen. We moesten om 5 uur terug zijn. We zouden naar Glossa rijden, dit is aan de andere kant van het eiland. We zouden met iemand meerijden en die zou ons alles laten zien. Eindstand moesten we achter die man aanrijden omdat die 2 auto's af moest leveren. Aangezien ik net 5 maanden mijn rijbewijs heb leek het me niet een fantastisch plan als ik door al die bergen zou rijden, dus Joanna reed. We waren ongeveer 25min onderweg en inmiddels waren we die man voor ons al kwijt. Maar de wegen lopen allemaal recht dus verdwalen konden we niet. Opeens zagen we hem staan en hij was uit zijn auto gestapt, of we niet even door konden rijden want we gingen te langzaam. Ja uh dat jij hier nou al 4 jaar rijdt door al die bergen.. Dit is voor ons de eerste keer en we willen niet dood. Toen we na 45minuten aan de andere kant van het eiland waren bleek dat er 1 auto weer mee terug moest, er stond in Glossa al een auto waarin we normaal terug waren gegaan. Joanna kon niet meer dus ik ben maar achter het stuur gekropen, met een goede afloop. Ellendige bergen, bochten, omhoog, omlaag..

Het blijkt maar weer dat alles mooier wordt verteld dan dat het werkelijk is. We zijn hier voor een standplaatshostess stage, maar dit lijkt meer op een kantoor baan. Er is ons ook verteld dat we samen mogen werken, dat is ook niet zo. De weken worden omgewisseld. De ene week zit één van ons op het Motor Center, en de ander werkt op kantoor en helpt de gasten. Op het Motor Center moet je zitten van 9:00-12:30 en van 15:00-19:00 van maandag tot zaterdag. De andere week zit je alle dagen op kantoor, en 2 ochtenden haal je gasten op bij het hotel, je geeft een welkomstmeeting en je moet een middagje langs hotels. Joanna en ik zien elkaar dus alleen 'savonds, enigste pluspunt is dat we wel beide op zondag vrij zijn. Over 3 weken komt onze stagebegeleidster vanuit school langs, gelukkig. Want misschien kan zij mij uitleggen wat het zitten op een Motor Center te maken heeft met een standplaatshostess stage?!

Het zonnetje schijnt wel hele dagen, het is af en toe nog wel fris door de wind. Gelukkig heb ik 2 truien bij me want die kun je 's avonds echt wel gebruiken.

Maandag is onze eerste officiële werkdag, Joanna begint haar eerste weekje op kantoor en ik op het Motor Center, ben benieuwd!

• 10 Mei 2014 - 15:24

Mammie En Pappie:

Zie je wel dat er nog slechtere chauffeurs zijn dan ik, hahahaha.
    Maar we willen je graag levend terug, anders ga ik over 5 weken wel een
    stukje met Kristina rijden door de bergen, hihihi. Het wordt zo idd wel
    een echte kantoorbaan. Maar zeker even je stagebegeleidster hierover
    aanspreken! We love you!

• 10 Mei 2014 - 16:38

Amparo:

Heee An!

Haha klinkt bekend dat begin, je vraagt je echt af waar je in godsnaam terecht bent gekomen. En die bergrit woooow, ik zou ook echt niet durven hoor....
    En dat appartement is wel echt een tegenvaller dan... Maar denk eraan dat je meer zult werken dan dat je in je appt zult zijn!! Gewoon lekker genieten pop en mensen leren kennen want dan word het pas echt leuk! Komt goed schattie xxxxxx Am

• 10 Mei 2014 - 18:34

Suikeroompie:

Γεια σου Ανδρέα, τι μια μεγάλη έκθεση! Δευτέρα ότι αρχίσουμε πραγματικά για σας. Κάντε το μια γιορτή για όλους τους τουρίστες και φυσικά για τον εαυτό σας και να μάθουν ότι οι Έλληνες είναι λίγο οδήγηση. Τα μέρη της διασκέδασης. Lucas, Naomi, Bianca και Erik

• 11 Mei 2014 - 12:13

Tondrians:

Ja Andrea!!!! En jij maar denken dat ome Ton zo slecht rijdt, maar je ziet het, het kan altijd slechter......

Zoals je suikeroompie Erik al zegt: "Maak er een feest van voor alle toeristen en natuurlijk voor jezelf".
    Als jij wilt dat wij naar dat eiland komen willen we wel eerst wat meer positievere verhalen langs zien komen. Er liggen nog veel uitdagingen op jullie te wachten. Nu jullie klaar zijn met de verbouwing van je kamer kunnen jullie aan de straat beginnen. Kun je beetje bij beetje het eiland omtoveren tot een waar paradijs. Haal je het nieuws met "De beste stage ooit!" en in de Griekse kranten is dat: "Η καλύτερη εκπαίδευση ποτέ!", anders herken je het verhaal niet op die Griekse "schots". We zijn weer benieuwd hoe je eerste werkdag in het Motor Center is na een vrije dag. Geniet er van. Groetjes Tondrians

• 17 Mei 2014 - 09:42

Oma:

Ha Andrea hier ben ik weer. ons reisverslag is net zo mooi
    als de ervaringen van jullie. zal je een ding verklappen we
    waren woensdag avond al weer thuis.maar gelukkig
    is die reis geen vijf maanden er zal toch hopelijk bij jullie
    wat veranderen maak er het beste van.
    veel liefs Oma.